Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.02.2013 11:34 - ОСТАВКА НА... „ПРЕХОДА” – САМО ТОВА МОЖЕ ДА СПАСИ БЪЛГАРИЯ
Автор: vladostoy Категория: Политика   
Прочетен: 2110 Коментари: 5 Гласове:
9

Последна промяна: 20.02.2013 11:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Възможно е и да греша, но ми се струва, че тази оставка е така силно желана най-вече от опозиционните партии, защото те предполагат, че така протестите ще затихнат и... игричката "преход" ще продължи във вече създаденото русло: тази Конституция, това законодателство, тези партии, тези политици, т.е. че със затихването на протестите (вследствие на оставката) всичко ще си продължи по старому. Като се избере някоя от тях (а те всички са един отбор, в това число и ГЕРБ) на изборите това ще им гарантира, че няма да се стигне до това, от което най-много ги е страх: търсене на персонална (и партийна) съдебна отговорност за грабежите и промяна на политическия модел на "прехода", който те сами създадоха и от който се възползваха. Тоест, политическите партии на "прехода" горещо желаят оставката на правителството в този критичен момент да изиграе ролята на приспивателно (на народното недоволство), което ще успокои протестите, защото в противен случай... Опасявам се, обаче, че поради липсата на организирано гражданско общество у нас обиграните политически манипулатори, разполагащи, впрочем, с неограничени финансови средства и с манипулативната сила на техните медии, ще успеят да излъжат хората за пореден път.

Същевременно вече започна словесната мъгла: по телевизиите добре познатите ни муцуни, голяма част от тях "видни активисти" на "прехода", пренасят разговора за катастрофалното състояние на държавата и на хората в полето на процедурните игрички: какво следва в тази ситуация да направи НС, президентът, партиите и т.н. Въобще не се обсъжда най-важното (това, което искат всички хора и което задължително трябва да стане, за да не погребем в най-скоро време и себе си, и изнемогващата ни държава), което точно сега трябва да стане: 1) съставяне на временно (експертно) правителство с мандат 6 месеца и насрочване на избори за Велико народно събрание, 2) спешна промяна от НС на закона за политическите партии в посока облекчаване създаването на нови партии, 3) създаване на нови партии с ясни политически послания и програми, нямащи нищо общо с политическата шмекерия на досегашните политически мошеници, 4) създаване (от временната власт) на реална медийна възможност (това трябва да се обмисли в детайли) посланията и програмите на тези нови партии да достигнат до всички граждани, 5) избори за Велико народно събрание, 6) промяна на Конституцията и т.н. останалото по реда си.

Сега е моментът да се сложи край на "прехода". Този шанс не бива да се изпуска!

Може би е уместно да кача един мой постинг от преди няколко месеца:

Харта на гражданските искания за реформи

Posted on 08.03.2012

ГРАЖДАНСКИ ИСКАНИЯ ЗА РЕФОРМИ

Преамбюл.

Настоящите граждански искания за реформи са искания за нов политически и управленски ред в държавата, тъй като:

1) Понастоящем и вече 23 години съществуващата система от закони (в това число и Конституцията) само номинално защитава правата на гражданите, а на практика тя осигурява безнаказаност и привилегированост на властта и не рядко на хора, нарушили законите. Действията на политиците и причастните към тях бизнесмени (най-често в кавички) и начините, по които те легитимират, а съдебната система санкционира, извършеното от тях съвсем ясно показва, че тази (легална, т.е. законова по същество) безнаказаност е съзнателно имплантирана в тялото на закона. Това състояние на нещата има за резултат източване (а точната дума е „кражба”) на значителни средства от държавния бюджет от хора, които властта избирателно (така е написано законодателството) санкционира: „своите хора” не ги наказва (защото законът е такъв), а случайните хора ги наказва (отново, защото законът е такъв). Краен потърпевш от тази нагла игра е обикновеният, този който не е в съзаклятническа връзка с политическата класа, гражданин на страната ни, имащ като следствие най-ниския жизнен стандарт от страните членки на ЕС. Ето защо България се нуждае от спешна кардинална реформа на законодателството.

2) Наличната система от закони позволява управлението на страната – във всички сфери на обществения и на икономическия живот – да се извършва отново единствено в интерес на властта и на близкия до нея бизнес. Като цяло управлението е ad hominem (т.е. в интерес на конкретен човек, а не на обществото), свръхполитизирано, свръхцентрализирано, крайно непрозрачно, разхитително и в крайна сметка корупционно. Това налага то да бъде реформирано по начин, който отстранява тези недъзи.

3) Освен законодателството и управлението на страната, от реформа се нуждае и образът, чрез който България присъства в международното икономическо, културно и политическо пространство. Както в близкото минало, така и в момента страната ни е незабележим, скован, вечно ослушващ се по посока на „големия брат”, непоследователен, примирен и крайно неинициативен играч на международната сцена. И като правило, за съжаление, жертва националните си интереси в изгода на нечия, една или друга, конюнктурна властова кауза. Такова поведение буди единствено съжаление и презрение. Реформата в тази посока изисква България да има собствен глас, а не да бъде резоньор на чужди интереси. Тя трябва да има собствен, а не отразен образ.

Настоящите граждански искания за реформи имат общ, манифестен вид и с тях не се изчерпва съвкупността от необходими реформи, които биха извадили страната ни от блатото на „прехода”.

По причина на гореказаното (т. 1, т. 2 и т. 3), както в своята цялост, така и във вида на настоящата Харта, гражданските искания за реформи са призив за смяна на политическия модел в България.

АЗаконодателни.

І. Промяна на Конституцията.

- Предвиждат се корекции във всички глави на Конституцията, обвързани с належащите промени в законодателството и в управлението. Задължително отделяне на прокуратурата и следствието от съдебната власт и преминаването им към изпълнителната власт.

ІІ. Промени в законодателството.

- Въвеждане на промени в законите и кодексите, целящи ясна и недвусмислена формулировка на понятията „вреда”, „присвояване” (или „кражба”), „служебна немърливост” (или „служебна непредпазливост”), „увреждане” и „разхищение”, както и на понятията „умишлено” и „неумишлено”, характеризиращи горните действия, по отношение на държавното имущество и на държавните средства и чувствително завишаване на наказанията, свързани с тяхното извършване. Увеличаване на срока на давност за престъпления, довели до увреждане или загуба на държавно имущество и разхищение или присвояване (кражба) на държавни средства.

-  Промяна в Закона за достъп до обществена информация, предвиждаща пълна и задължителна прозрачност на публичната информация, с изключение на тази, която представлява държавна тайна. Ясно и конкретно дефиниране на понятието „държавна тайна”, която трябва да обхваща само малък сектор от обществената информация, свързана преди всичко с националната сигурност.

- Промяна в Закона за защита на потребителите, постановяваща строги санкции за физически и юридически лица, които чрез своята дейност увреждат интереса и здравето на потребителя.

- Промяна в Закона за здравното осигуряване: задължително солидарно държавно осигуряване, гарантиращо основните здравни услуги и допълнително лично (частно) доброволно осигуряване, осигуряващо здравни услуги извън частта, която се поема от задължителното държавно осигуряване. Здравните услуги се гарантират срещу лична здравна карта. Всеки гражданин има лична здравно-осигурителна партида към съответна здравна каса (множество здравни каси, организирани на отраслов, териториален и др. принцип).

- Промяна в Закона за министерство на вътрешните работи, предвиждаща привеждане на щата на МВР-  на глава от населението – в съответствие с този в другите европейски страни. Реформа в структурата и в начина на функциониране на полицейските служби, базирана на опита на страни, показали отлични резултати в осигуряването на сигурността на гражданите и в борбата с престъпността.

- Промяна в Закона за обществените поръчки, категорично изключваща каквато и да била възможност за присвояване и за разхищение на държавни средства.

- Промяна в Закона за политическите партии. Създаване на нова формула за държавната субсидия и за начина на нейното разпределяне.

- Закон за публичност на имуществото на лица, заемащи висши държавни длъжности, предвиждаща пълна публичност на имуществото и на доходите на хората, заемащи такива длъжности. Замяна на термина „висши държавни служители” с термина „отговорни държавни служители”, което ще доведе до разширяване на кръга на тези лица.

- Промяна в Закона за устройството на държавния бюджет. Привеждане на структурата на държавния бюджет в съответствие с тази на другите европейски страни: придържане към такива проценти от бюджета по пера и по дейности, които са максимално близки до тези в държавите от ЕС.

- Промени в редица други закони и кодекси, елиминиращи съществуващата в момента двусмисленост (най-често съзнателно въведена) на формулировките и на техните възможни тълкувания.

БУправленски.

1. Премахване на областите и на техните администрации.

2. Намаляване на броя на общините на 120 и оптимизиране на техните територии.

3. Реформа в местното самоуправление: децентрализация

4. Намаляване на броя на държавната и общинската администрация с 25%.

5. Намаляване на броя на общинските съветници с 80% и тяхното избиране да става на експертен, а не на партиен принцип.

6. Намаляване на броя на депутатите на 120.

7. Намаляване (оптимизиране) на броя на държавните агенции, дружества, фирми, комиисии и пр.

8. Бордовете и УС на фирмите с държавно участие да се избират на експертен, а не на партиен принцип.

9. Въвеждане на принципа на мълчаливото съгласие при административното обслужване на гражданите.

10. Изработване на доктрина (в перспектива от 50 години) за националния въпрос.

11. Изработване на закон за имената на населените места, улиците и другите места от обществено значение.

В. Отношенията с Русия.

Преодоляване на отношенията от типа „господар-васал”, които от повече от столетие определят политическите, културните и икономическите връзки между двете страни. Установяване на реално, а не на декларативно равноправни отношения, които да имат за основа, освен задължителната в случая добронамереност, познаването на тяхната фактическа, а не изопачена история.

ГОтношенията с ЕС и място на България на външно-политическата сцена.

Разработването на национална стратегия – доктрина за националния въпрос и за мястото на България в съвременния свят в перспектива от 50 години – в която да бъдат изведени стратегическите интереси на България, произтичащи от членството й в ЕС и от новите териториални и политически промени на Балканския полуостров, настъпили след 1989 г. Една от най-важните цели във външно-политически план е България да престане да играе ролята на нерешителен, плах, неустойчив, неинициативен, инертен и безличен член на международната политическа общност. За целта в националната стратегия да бъдат ясно и недвусмислено очертани нейните стратегически интереси – в перспектива от 50 години – в контекста на процесите (политически, социални, демографски, технологически, екологически), определящи настоящото и бъдещото развитие на света и, в частност по отношение на балканските й съседи, на ЕС и на Русия.

 




Гласувай:
9



1. alexs - Целта е, тези които са крали през ...
20.02.2013 12:45
Целта е, тези които са крали през прехода никой да не им търси отговорност.....На ГЕрБ И БСП едни и същи им дърпат конците...
цитирай
2. vladostoy - Дааа, така хе.
20.02.2013 13:19
Дааа, така хе.
цитирай
3. zakonite - Подобни промени няма да помогнат с ...
21.02.2013 13:22
Подобни промени няма да помогнат с нищо. Съжалявам.
цитирай
4. samvoin - Щях да кача написаното, но щом пр...
21.02.2013 13:23
Щях да кача написаното, но щом предвижда оставане на България в ЕС, ТВЪРДО НЕ!
Безусловно ВЪН от ЕС!
С всичко останало написано, съм на 100% съгласен...
цитирай
5. vladostoy - Въпросът с ЕС, а и не само, е "...
21.02.2013 14:17
Въпросът с ЕС, а и не само, е "епек работа", както се казва. ЕС е еманация на един процес, започнал много отдавна. Писал съм за това в блога си. Този процес е много дълбок и е впримчил целия свят в своята мрежа. България е много малка и слаба, за да му се противопостави (защото в основата си този процес е крайно опасен), както в момента, така и в близко бъдеще. Правилната позиция (политика) е нещо от рода на чешката: "против" прекомерното и тоталитарно в основата си обвързване с всяка една директива на ЕС и "за" повече национална независимост (и двете, за съжаление, в рамките на Маастрихтския договор). Надявам се, че в този му вид ЕС няма да просъществува още дълго време. Все повече европейци, както и много хора по света, осъзнават, че зад подобни на ЕС интегристки начинания и структури стои патосът за установяване на едно единно световно правителство, ръководено... ясно от кого. Засега това е положението.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vladostoy
Категория: Политика
Прочетен: 300838
Постинги: 235
Коментари: 390
Гласове: 391
Блогрол
1. Архивите на БКП
2. Банките, политиците, специалните служби
3. Българският проблем
4. ВИП клиентите на ДДС мафията
5. ДОКЛАД НА КОМИСИЯТА ДО ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И ДО СЪВЕТА Паметта за престъпленията, извършени от тоталитарните режими в Европа
6. Здравната реформа
7. Цената на нашия вот
8. Защо липсва българската приказка за комунизма?
9. България все още няма доктрина за националния въпрос
10. Българската енергийна "политика"
11. Проблемът е системата
12. Ноам Чомски за общественото образование
13. Българите скоро ще си намерят нов "надеждоносец"
14. Състоянието на нещата
15. Как се харчат държавни пари
16. Върхът на айсберга
17. Прелестите на социализма
18. Властта трепери да не се събудят гражданите
19. Доброто в страната на тарикатите и продажниците
20. Властта: най-големият престъпник в България
21. Архитектите на ЕС не са целели това да бъде демокрация