Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.12.2013 18:34 - Когато българите бяха собственици а не работници и безработни...
Автор: atil Категория: История   
Прочетен: 14884 Коментари: 2 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

ТРЕНИРОВКАТА

image

Дядо ми много обичал своята единствена крава и когато тя се отелила, той не можел да се нарадва на малкото.
По сто пъти на ден ходел при него, галел го, говорел му, дигал го на ръце като пеленаче.Теленцето растяло бързо, дядо ми всяка сутрин го дигал на врата си, да провери колко е натежало през ноща.
Млад и здрав бил той тогава, още нямал навършени двайсет. Едрото теле увисвало на врата му като агне.
Тази игра се повтаряла всяка сутрин. Телето заяквало. Дядо ми –
също. И ето че един ден той решил да се жени. Но бил харесал само баба ми - никоя друга. А пък баща и бил от най-богатите в
Когато получил предложението по установения ред, богатият баща на моята баба се засмял и решил да накаже бедния ми дядо за неговата дързост.
„Че какъв имот имаш ти, та искаш дъщеря ми? - попитал го той.
-На какво отгоре я искаш?“
Дядо ми - той наистина нямал почти нищо - показал здравите си
ръце.
„Добре тогаз - рекъл чорбаджията. - Щом се хвалиш със силата си, повдигни ей този вол на двора и вземай дъщеря ми и половината от нивите ми. Ако не, мисли му"
Чираците по двора викнали, та се засмели. Над плета на чорбаджията се подали главите на всички селяни - и те тъй викнали, та се засмели. Голям смях паднало тогава, а дядо ми запретнал ръкавите на кълчищената си риза, потупал вола по врата и мушнал главата си под него.
Волът, разбира се, увиснал.
Смехът, разбира се, секнал.
Бъдещата ми баба - разбира се, - притичала през двора и се хвърлила на врата на моя дядо.

imageimage





(Из - Дончо Цончев – ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ГЕОЛОГ, излязла на 25. I. 1989 г.,
ДП „ДИМИТЪР НАЙДЕНОВ“ – В. ТЪРНОВО Цена 1,33 лв.)






Гласувай:
18



1. nelibs - . . . хубав разказ. . . а снимката е на ...
16.12.2013 18:06
...хубав разказ...а снимката е на народната певица Калинка Згурова...Поздрави!!
цитирай
2. atil - Благодаря! Не можах да намеря друга ...
16.12.2013 18:48
Благодаря! Не можах да намеря друга подходяща снимка..Търсих на руса мома с теле ама не намерих...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: atil
Категория: История
Прочетен: 5648337
Постинги: 555
Коментари: 2639
Гласове: 3660
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031